برنامه‌ریزی، یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در هر زمینه‌ای است. ۴۲ درصد از مردم، زمانی که اهداف خود را می‌نویسند، به آن اهداف دست می‌یابند. تولید محتوا، به تنهایی نمی‌تواند باعث موفقیت استراتژی بازاریابی محتوا شود، بلکه نظم بخشیدن به تولید و انتشار محتوا، نقش مهمی را ایفا می‌کند. استفاده از یک تقویم محتوایی، برای برنامه‌ریزی مناسب و نظم بخشیدن به بازاریابی محتوا ضروری است. داشتن یک برنامه منظم در تولید و انتشار محتوا، باعث جذب مخاطب و در نهایت، تبدیل مخاطب به مشتری می‌شود.

بزرگ‌ترین چالش

تولید محتوا، فقط نوشتن آن نیست، بلکه موارد دیگری مانند ایده‌پردازی موضوعات (brainstorming)، هدف قرار دادن مخاطبین صحیح، بهینه‌سازی پست‌ها با بهترین کلیدواژه‌ها و در نظر گرفتن CTAمناسب را شامل می‌شود. با این حال، هر یک از این مراحل به سازماندهی متمرکز و صرف زمان نیاز دارد تا به موفقیت بیانجامد.

یکی از سوالات رایجی که کسب‌وکارهای موفق در زمینه بازاریابی محتوا مانند Hubspot دریافت می‌کنند، این است که چگونه همه محتواهای خود را مدیریت می‌کنید؟» یا هزینه مدیریت محتوا چقدر است؟»

تقویم محتوایی، یک تقویم ساده است که جزئیات و طبقه‌بندی محتوا، زمان‌بندی انتشار را در بر دارد و به تیم مارکتینگ کمک می‌کند تا برای همه فعالیت‌های بازاریابی مانند پست‌های بلاگ، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و کمپین‌های محتوایی برنامه‌ریزی کنند. تقویم محتوایی، یکی از بهترین ابزارها برای نظم بخشیدن به استراتژی بازاریابی محتوا است.

این تقویم، به منزله یک نقشه راه برای اطمینان از قرار گرفتن در مسیر درست رسیدن به اهداف کسب‌وکار، دستیابی به مخاطبان هدف و عملکرد مناسب کانال‌های مختلف محتوا است. ایجاد این تقویم، کار ساده‌ای است، اما رعایت کردن آن، کاری دشوار است.

هدف تقویم محتوایی

تقویم محتوایی منبعی است که می‌توان به اشتراک گذاشت تا تیم‌های بازاریابی بتوانند از آن استفاده کرده و برای فعالیت‌های بازاریابی محتوا برنامه‌ریزی کنند. فایده‌ی استفادده از فرم تقویم به جای لیستی بلندبالا از محتوا که قرار است منتشر شود، این است که در صورت استفاده از تقویم می‌توانید به تصویری از چگونگی توزیع محتوا در طول سال برسید. این امر به شما اجازه می‌دهد:

  • محتوا را پیرامون رخدادهای کلیدیِ مربوط به صنعتتان یا روزهای مهم طرح‌ریزی کنید؛

  • به شکاف‌های موجود در برنامه‌ی محتوایی پی برده و بتوانید آن‌ها را با محتوای مناسب پر کنید؛

  • و اطمینان حاصل کنید که می‌توانید محتوایتان را پیش از تاریخ انتشار آماده کنید.

به طور کلی، هرچه انتشار محتوای دیجیتال را جلوتر برنامه‌ریزی کنید، احتمال اینکه بتوانید جریانی منسجم و منظم از محتوا را تولید کنید بیشتر خواهد بود؛ جریانی که مهارت و تبحر قابل مشاهده‌ی برند شما را در رابطه با موضوعات انتخابی‌تان نمایندگی خواهد کرد. ممکن است با نگاه کردن به سال پیش رو در تقویم، رویدادهای صنعتی و جهانی متعددی ببینید که بخواهید حول آن‌ها محتوایی طرح‌ریزی کنید – content calendar همان جایی است که این دست اطلاعات را نگه‌داری و مدیریت می‌کنید.

می‌توانید محتوا را، با توجه به سرعت حرکت صنعتتان، در یک زمان‌بندی هفتگی، ماهانه یا فصلی طرح‌ریزی کنید. ممکن است نیاز به عکس‌العمل داشته باشید یا اینکه لازم شود برنامه‌هایتان را به دفعات تعدیل کنید – به عبارت دیگر، منابع تولید محتوای شما تا چه اندازه قابلیت تغییر دارند..

ساختن تقویم محتوایی در سه مرحله‌ی آسان

مرحله‌ی اول: موضوع/مخاطب خود را بشناسید

به ندرت پیش می‌آید که یک برند تنها برای یک گروه از مخاطبان محتوا انتشار دهد. اکثر کسب و کارها و سازمان‌ها واجد گروه‌های سهام‌داران و همچنین انواع مشتریان هستند و نظر هرکدام به محتوای خاص و متفاوتی جلب می‌شود.

مرحله‌ی دوم: استفاده از دارایی محتوایی

معمولاً ومی ندارد تمام محتوای مورد نظر را از هیچ تولید کنید. غالب کسب و کارها و سازمان‌ها موجودی‌ای ارزشمند از محتوا دارند که سابقاً از آن‌ها بهره‌برداری کامل نشده است و در انتظار بازاریابی مبتکر نشسته‌اند که از آن‌ها گردگیری کند.

این دارایی‌های محتوایی احتمالاً به یکی از اشکال زیر خواهند بود:

 

·         یک مجموعه اسلاید از جلسات تمرین که آن‌ها را می‌توان به عنوان ویدئو، پستی در وبلاگ یا مجموعه اسلایدهای آنلاین مجدداً استفاده کرد؛

·         اطلاعاتی که از سامانه‌ی مدیریت ارتباط مشتری (CRM)، نظرسنجی‌ها یا حتی بخش مالی به دست می‌آید و قابلیت تبدیل شدن به نمودار اطلاعات یا موضوع خبری دارد؛

·         مهارت‌های همکارانتان که می‌توان در فرم ویدئو، فایل صوتی، یا مصاحبه‌ی مکتوب ارائه کرد؛

·         گزارش‌های رسمی که می‌توان در قالب یک سری پست وبلاگی بازنویسی کرد؛

·         پست‌های وبلاگی قدیمی که می‌توان با اطلاعاتی تازه به‌روزرسانی کرد یا، در صورتی که تمامشان در رابطه با یک موضوع باشند، ترکیبشان کرده و یک پست طولانی یا گزارش رسمی از آن‌ها استخراج کرد.

 

استفاده‌ی دوباره از دارایی محتوایی حقیقتاً مقدار قابل توجهی از دشواری‌های رسیدن به ایده‌های محتوایی جدید را هموار کرده و به شما کمک می‌کند شکاف‌های موجود در برنامه‌ی محتوایی خود را به شکلی کارآمد پر کنید. همچنین توجه داشته باشید که یک دارایی محتوایی می‌تواند به محتواهای متعددی ختم شود. به عنوان مثال، یک نمودار گرافیکی اطلاعات می‌تواند یک پست وبلاگی را حمایت کند، بدین نحو که صحت اطلاعات موجود در آن پست را تجزیه و تحلیل کند. همچنین می‌توانید از ویدئویی نیز استفاده کنید که به دیگر پی‌آمد‌های یافته‌های پست وبلاگی می‌پردازد.

مرحله‌ی سوم: برنامه‌ریزی، انتشار، تبلیغ، بررسی و تکمیل محتوا

بهتر است جلسات برنامه‌ریزی تحریریه برای تمام افرادی که در تولید محتوا نقش دارند به صورت مرتب برگزار شده و پیش از ضرب‌العجل بعدی – چه ماهانه باشد چه فصلی –  برنامه‌ریزی شود. این جلسات به شما کمک می‌کند تا محتوای مورد نظر را از انبار محتوا استخراج کرده و برای انتشار آن‌ها طبق یک چارچوب زمانی واقع‌گرایانه برنامه‌ریزی کنید؛ همچنین در این جلسات می‌توانید به فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی، لیست دریافت‌کنندگان اخبار از طریق پست الکترونیک و دیگر مسائل مربوط بپردازید.

ناربو به شما کمک محتوای خود را

طبق تقویم محتوایی تولید و انتشار دهید.

 

منبع:

https://modirtools.com/content-calendar/

https://college.tapsell.ir/learning/what-is-content-calendar/

 



مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها