اگر تصمیم گرفتهاید تولید محتوای مجموعه
یا شرکت خود را برونسپاری کنید، یافتن پاسخ این سوال مهم و اساسی حتما شما را به خود
مشغول خواهد کرد. در بازار کنونی شاید عنوان بهترین شرکت
تولید محتوا به طور کلی موضوعیت نداشته باشد؛ چرا که هر شرکتی ممکن است مزایا و
معایب خود را داشته باشد یا در بهترین حالت ویژگیها و روال کاری یک شرکت با آنچه شما
نیاز دارید تناسب نداشته باشد. بنابراین اگر این سوال را این گونه تغییر دهیم که چگونه
مناسبترین شرکت تولید محتوا را انتخاب کنیم، شاید بهتر و منطقیتر باشد.
معمولا بیشتر شرکت های تولید محتوای الکترونیکی رویه کاری مشخص و یکسانی دارند که برای انواع مشتریان خود در نظر گرفتهاند. در حال حاضر چندین نوع شرکت تولید محتوا در ایران فعالیت میکند که تنوع آنها برحسب رویههای کاری آنهاست.
اگر تصمیم گرفتهاید تولید محتوای مجموعه یا شرکت خود را برونسپاری کنید، یافتن پاسخ این سوال مهم و اساسی حتما شما را به خود مشغول خواهد کرد. در بازار کنونی شاید عنوان بهترین شرکت تولید محتوا به طور کلی موضوعیت نداشته باشد؛ چرا که هر شرکتی ممکن است مزایا و معایب خود را داشته باشد یا در بهترین حالت ویژگیها و روال کاری یک شرکت با آنچه شما نیاز دارید تناسب نداشته باشد. بنابراین اگر این سوال را این گونه تغییر دهیم که چگونه مناسبترین شرکت تولید محتوا را انتخاب کنیم، شاید بهتر و منطقیتر باشد.
معمولا بیشتر شرکت های تولید محتوای الکترونیکی رویه کاری مشخص و یکسانی دارند که برای انواع مشتریان خود در نظر گرفتهاند. در حال حاضر چندین نوع شرکت تولید محتوا در ایران فعالیت میکند که تنوع آنها برحسب رویههای کاری آنهاست.
چگونه بهترین یا مناسبترین شرکت تولید محتوا را انتخاب کنیم؟
شرکت های تولید محتوا به چند دسته اندک تقسیم میشوند:
·
شرکت
های تولید محتوای الکترونیکی که ثبت
سفارش آنلاین دارند.
· آژانسهای دیجیتال مارکتینگی که سرویس تولید محتوا هم دارند.
· سایتهای ترجمه که هم بیشتر ترجمه انجام میدهند و در کنار آن سرویس تولید محتوا هم دارند.
· گروههای تولید محتوای غیر رسمی
· شرکتهای مستقل تولید محتوا که ثبت سفارش آنلاین ندارند.
هر یک از انواعی که برشمردم یک رویه کاری مشخص را دنبال میکنند که معمولا برای همه مشتریها یکسان است.
در نوع اول یعنی شرکت های تولید محتوای الکترونیکی که ثبت سفارش آنلاین دارند، مشتریان گزینههای مورد نظر خود را که میخواهند در محتوای سفارشیشان انجام شود انتخاب میکنند، برآورد هزینهها را مشاهده میکنند و اطلاعات لازم مانند کلمههای کلیدی، عنوان و … را وارد میکنند و در نهایت با پرداخت هزینه و برآورد زمانی سفارش خود را ثبت میکنند. معمولا امکان خرید پکیج از پیش طراحی شده محتوا هم در این شرکتها فراهم است. به این معنی که مثلا برای یک ماه میتوانید ۱۰ مقاله با مشخصات یکسان خریداری کنید. اگر میخواهید درباره قیمت تولید محتوا بیشتر بدانید مقاله قیمت تولید محتوا چقدر است و عوامل تاثیرگذار بر آن چیست؟ را مطالعه کنید.
در نوع دوم یعنی تولید محتوا توسط آژانسهای
دیجیتال مارکتینگ یا
از همین روش استفاده میشود یا تولید محتوا در قالب یک پکیج تبلیغاتی چند جانبه گنجانده
میشود.
در نوع سوم که به نظر میرسد نسبت به دو نوع اول، کمتر تخصصی باشد، در کنار مترجمان سایت، برخی تولیدکنندگان محتوا هم فعالیت میکنند و میتوانند محتوای سفارشی شما را انجام دهند. طبیعتا هر چه از میزان عمومی بودن یا چند وجهی بودن فعالیت یک مجموعه بیشتر شود، از میزان تخصصی بودن آن کاسته میشود.
در این مدل، شرکت تولید محتوا هزینه مناسب تری دارد و محتوای تولید شده توسط آن ارزش بیشتری دارد زیرا از منابع معتبر زبان های دیگر استخراج می شود و محتوا صرفا برای شما تولید می شود.
برگرفته از https://vajeban.com/blog/%d8%b3%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d8%ad%d8%aa%d9%88%d8%a7/
درباره این سایت